Τρίτη 13 Σεπτεμβρίου 2011



 Στον πάγο ο κάθετος άξονας Προμαχώνα- Σερρών-Θεσσαλονίκης
 Εντός του 2012 ο διαγωνισμός για την εύρεση νέου αναδόχου του έργου υπόσχεται η Εγνατία Α.Ε.
 (12/09/2011 22:25)
Στην έλλειψη πόρων και αναδόχου κόλλησε η κατασκευή του ύψιστης συγκοινωνιακής και εμπορικής σημασίας κάθετου οδικού άξονα που θα συνδέει Προμαχώνα-Σέρρες-Θεσσαλονίκη. Παρά της προ τετραμήνου διαβεβαιώσεις του αρμοδίου Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Γιάννη Μαγκριώτη για άμεση ωρίμανση των μελετητικών τμημάτων του Κάθετου Οδικού Άξονα δεν έχουμε δει κάποια σημαντική εξέλιξη στην διαδικασία ολοκλήρωσης των έργων στο πρόσφατο χρονικό διάστημα.

Η έλλειψη αναδόχου μετά την πτώχευση της ΑΤΤΙΚΑΤ αποτελεί τον κύριο παράγοντα για την καθυστέρηση του φιλόδοξου κατασκευαστικού έργου. Από την πλευρά της η Εγνατία ΑΕ «υπόσχεται» την προκύρηξη νέου διαγωνισμού στα μέσα του 2012 χωρίς ωστόσο να υπάρχει κάποιο εμφανές ενδιαφέρον για επένδυση από οποιονδήποτε φορέα.
Τα κύρια κενά στην ολοκλήρωση του άξονα εντοπίζεται στο τμήμα που συνδέει τον Προμαχώνα με το Πετρίτσι αλλά και στο κομμάτι του Δερβενίου -Λευκώνα – Προμαχώνα, με τις εργασίες να έχουν μπει στον πάγο λόγω έλλειψης πόρων.

Στο ίδιος μήκος κύματος βρίσκονται και οι διαδικασίες ολοκλήρωσης του ιδιαίτερα σημαντικού άξονα Σερρών-Δράμας και Καβάλας. Χαρακτηριστικά έχουν κολλήσει οι εργασίες στο τμήμα που συνδέει Μεσσοράχη-Αμφίπολη με 35 χιλιόμετρα διαδρομής να παρουσιάζουν ανεπαρκή διατομή, λόγω έλλειψης χρηματοδότησης. Για τον ίδιο ακριβώς λόγω δεν υπάρχει πρόοδος στην ολοκλήρωση 8 χιλιομέτρων στο κομμάτι που συνδέει Αγγίστα-Μεσσοράχη, ενώ παράλληλα λόγω δυσκολίας συνεννόησης δεν γίνεται εφικτή η σύνδεση του άξονα Αγγίστας με την Δράμα. Παράλληλα προτεραιότητα πρέπει να δοθεί στο οδικό δίκτυο Στρυμονικό - Χριστός, συνολικής απόστασης 22χλμ, που εμπεριέχεται στον κάθετο άξονα Δερβένι -Λευκώνας - Προμαχώνας και αντιμετωπίζει αρκετά κατασκευαστικά προβλήματα.

Εκτός από τις παραπάνω δυσκολίες οι αρμόδιοι του Υπουργείου Συγκοινωνιών και τον «στεγνό εκβιασμό» των κοινοπραξιών κατασκευαστικών-τραπεζών που αποτελούν τους κύριους φορείς για την κατασκευή έργων υποδομής. Σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, οι διαπραγματεύσεις των κοινοπραξιών και των τραπεζών με το ελληνικό δημόσιο έχουν βαλτώσει.
Οι κοινοπραξίες ζήτησαν λάβουν όλες τις εισπράξεις από τα διόδια για το σύνολο της τριακονταετούς παραχώρησης με την αιτιολογία ότι μειώθηκαν οι ροές αυτοκινήτων και τα έσοδα θα είναι μικρότερα.
Γίνεται κατανοητό ότι με αυτά τα δεδομένα η συζήτηση για μειώσεις στις τιμές των διοδίων είναι ανεδαφικές.
Με βάση τις αρχικές συμβάσεις, τα προβλεπόμενα έσοδα από το σύνολο της παραχώρησης υπολογίζονται σε 28-30 δισ.ευρώ, εκ των οποίων 8 δισ. ευρώ θα λάβουν οι κατασκευάστριες κοινοπραξίες και τα 22 δισ. ευρώ το δημόσιο.
Σύμφωνα με τις τωρινές εκτιμήσεις, τα έσοδα υπολογίζονται σε 20 δισ. ευρώ, τα οποία ζητούν να πάρουν εξ’ ολοκλήρου οι κοινοπραξίες και οι τράπεζες, γεγονός το οποίο αρνείται κατηγορηματικά το ελληνικό δημόσιο.
Οι κοινοπραξίες παράλληλα αρνούνται το μνημόνιο συνεργασίας, που είχε μονογραφηθεί τον περασμένο Ιούνιο και προέβλεπε ενδιάμεση εξάμηνη λύση, ώστε να προχωρήσουν τα έργα και επανήλθαν απαιτώντας συμφωνία μόνο για οριστική λύση με βασικό προαπαιτούμενο την είσπραξη του συνόλου των εσόδων από τα διόδια.αποΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΚΑΟΥΜΠΟΪΔΕΣ ΣΤΟ ΓΟΝΙΜΟ ΤΟΥ 60.......ΧΡΩΜΑ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ!

  Καουμπόιδες με τα όπλα